Saturday, July 7, 2007

de dag van de mijlpalen!

Vandaag was een hele bijzondere dag, vol met onverwachte bijzondere mijlpalen. Het begon met de drinkbeker. Tygo laat zich erg graag bedienen. Maakt geen aanstalten om zelf de beker te pakken, en een poging te doen zelf te drinken. Nee, hij doet gewoon zijn mond ver open, en dat betekend dan dat je hem te drinken geeft. Echter, vandaag zette Ralph zijn beker naast hem op de grond, en toen gebeurde er dit:


Ik wist niet wat ik zag! Hij pakte gewoon zijn beker met beide handjes op, en dronk eraan alsof hij dit al tijd al zelf gedaan heeft!

Vervolgens is het bedtijd. In het naarbedgaanritueel dat we samen hebben, zit 1 onderdeel waar Tygo een gruwelijke hekel aan heeft, maar wat ik natuurlijk wel heel belangrijk vind, en dat is tanden poetsen. Toen Tygo nog heel klein was, en hij maar 1 of 2 tandjes had, poetste ik ook al. Toen vond hij het geen enkel punt. Hij deed gewoon zijn mondje open, en liet me met het kleine tandenborsteltje gewoon, zonder drama's zijn tandjes poetsen. Maar sinds ik weet niet wanneer is het een strijdpunt. Ik moet hem dan echt in de houtgreep houden, en kan met moeite snel even een beetje "aaien" over zijn tandjes. Hij huilt dan heel hard, en zodra ik klaar ben met poetsen is hij ook gelijk klaar met huilen =)

Vandaag besloot ik hem de tandenborstel in zijn handjes te geven, en er gebeurde dit:

En voor de tweede keer vandaag stond ik met open mond te kijken naar wat mijn knappe mannetje zomaar ineens dan doet, onverwachts, zonder aankondiging, trots op zichzelf (denk ik, gezien zijn triomfantelijke blik)

1 comment:

Anonymous said...

Lief mannetje. Wij wisten wel dat je een clever ventje bent, maar dat je zó knap bent, om al zelf te drinken en je tandjes te poetsen is toch echt knap!!! Lief dat je mama zó helpt. Jij wordt al een groot en verstandig kereltje, wij zijn erg trots op jou!!!! Lief dat wij zó intens mogen delen met je mooie plaatjes. dank je Charlotte!!! Geweldig mooi!!!!
Kusjes van opa en omaxxxxxxx