Monday, September 22, 2008

Waterpokken


Er zijn wel eens mensen die zeggen dat de waterpokken best wel meevallen, die hebben het dus mooi mis. Sjee, wat een ellende. Tygo heeft ze dus. De waterpokken. Al weken heerst het op zijn kinderdagverblijf, en nadat Evi ze een beetje kreeg verbaasde ik me steeds over het feit dat tygo ze maar niet kreeg.
Het begon vrijdag overdag een beetje. Ze waren bij opa en oma, en daar kwamen ze opzetten.
Hij was al flink hangerig, en had steeds koorts. Maar het ergste moest nog komen zeg maar.....



Wat heb ik te doen met mijn kleine manneke. Hij roept de hele tijd heel zielig "auwa" en krabt alles open. Ik ben de hele dag druk in de weer met mentholpoeder (samen doen we dit op zijn lijfje, hij helpt me er dapper mee) en de dagen zijn vooral gevuld met knuffelen met hondje en televisie kijken, onderwijl mijn best doende om hem genoeg te laten drinken. In mijn achterhoofd hou ik maar dat alle kindjes het krijgen en dat het met een paar dagen voorbij is...

2 comments:

Mireille said...

awww zielie!!! Mijn kleine neefie!!
Probeer hem eens in een havermout bad te zetten..
havermout in een washandje.. elastiekje eromheen.. en dan laten trekken..
dan Tygo erin.
Het droogt de ellende uit... en dan jeukt het niet meer zo..
het hielp Amber ontzettend goed..
hoera voor huismiddeltjes

Anonymous said...

hallo lief mannetje. je bent nu even echt zielie hoor, het is heel vervelend, ook voor mama en papa, maar één troost, het gaat echt voorbij en de wondjes zullen vast goed indrogen. Inderdaad havermout schijnt wonderen te doen, het helpt indrogen en geneest en helpt de jeuk te verminderen. Super tip van tante Mireille hoor!!!!Lieve schat miljoen kusjes voor je zere lijfje, als je weer bij ons komt, zullen we weer zingen en knuffelen. Goed? Veel beterschap van opa en omaxxxxxxxxxx