Monday, January 26, 2009

Arme Evi

Evi is zo ziek. Gisteren ineens. Eigenlijk eergisteren begonnen met alleen twee ontstoken oogjes. En gisteren ineens heel ziek. Vanuit het niets spugen spugen spugen en 39+ koorts. Ze hield niets binnen, en de koorts zakte maar niet.
Gisteravond maar even naar de nightcare. Die stomme arts zei een ontsteking van de bovenste luchtwegen en een beetje de oortjes en oogjes ontstoken, maar ik kreeg niets mee. Ook niet na doorvragen van mijn kant, nee, ze had niets nodig, het zou vanzelf overgaan. Yeah right... Met een gevoel van onbehagen verliet ik het ziekenhuis waar de dokterspost zit. Als er vanacht maar iets geks met haar zou zijn zou ik gelijk aan de bel hangen.
Maar de nacht ging goed, ze sliep vanmorgen tot 08:30. Gelijk getemperatuurd: 39.4! En ze stonk! Niet normaal, een soort van "tandartslucht' kwam uit haar mondje. Heel heftig.
Om 11:00 zat ik bij de dokter, wat bleek: allebei de oortjes ontstoken en een zware keelontsteking! Arm schaap. Nu heeft ze antibiotica (duh) en neusdruppeltjes en moet ik het aankijken.
Oh ja, ikzelf heb ook nog carpaal tunnelsyndroom in mijn pols zei hij, en als klapper op de vuurpijl brak mijn halve kies vanmorgen af. I hate mondays!

3 comments:

Mireille said...

awww Evi
snel weer beter worden hoor!!!
Amber hoopt dat je snel weer buiten kan spelen!

Anonymous said...

Lieve Evi. Goede beterschap en dikke knuffel en een zacht kusje op je zere oortjes en keeltje. Dikke kus opa en omaxxx Ook sterkte voor mama en papa en rustigaan aub.Liefs wijxxxxxxxxx

Anonymous said...

Lieve Charlotte, ik vind geen foto van Evi waar ze zo ziek is. Wat doe ik nu niet goed? gaat het wat beter met haar. Liefs en beterschap en dikke knuffel en kus voor de scaht van ons. Opa en Omaxxxxxxxx