Monday, November 5, 2007

Snoekduik


Tygo vind het helemaal geweldig om op de bank te spelen. Hij wil het liefst de hele dag erop klimmen, en er dan weer zelf af, en er weer op, en dan lekker met zijn hondje gewoon zitten naast je, of wat rondkruipen en kroelen. Ook vind ie het prachtig om over de rand heen te hangen en dan te kijken wat er beneden allemaal gebeurd. Meestal niks dus. Nadat ik thuis kwam van mijn slaapdienst en Ralph en ik lekker samen aan de koffie zaten, speelde Tygo lekker op de bank. We hadden het er net over hoe goed dat eigenlijk ging, hoe goed hij zelf op en af kon klimmen, en dat ie nooit te ver over de rand gaat hangen om te kijken.
We waren nog niet uitgesproken, of Tygo maakt me toch een snoekduik, zo van de bank af, met zijn hoofd naar beneden tussen de twee banken in. Ik schrok me helemaal lam (wij allebei natuurlijk), en Ralph heeft hem tussen de bank uitgevist, want hij hing daar nog zo wat tussenin, zijn longen uit zijn lijf schreeuwend van schrik natuurlijk. Even een snelle check, doet ie het nog, geen ernstige hoeveelheden bloed, of gebroken onderdelen? Maar er was gelukkig niets aan het handje, alleen heel grote schrik. Bij ons allemaal.

1 comment:

Anonymous said...

hallo lief mannetje. Wat laat je ons ook erg schrikken met je duik vanaf de bank. gelukkig ben jij heel soepel en heb je veerkrachtige gewrichtjes. gelukkig is alles goed gegaan en kun je nu weer onbezorgd verderspelen en genieten lieverd!! Goed voorzichtig zijn, als je naar beneden wil spieken vanaf de grote bank. Dikke knuffel en miljoen kusjes voor de schrik van opa en omaxxxxxxx. Dag Lieverdxxxx