Tuesday, November 6, 2007

Zwangerschapsupdate

Het werd weer tijd voor een kleine update. Fysiek gezien begint het nu langzaam wel wat zwaarder te worden. Ik begin goed te merken dat Tygo nog niet loopt, en heb best weinig energie. Ik ben erg kortademig, heb het veel benauwd, en ben daarbij veel duizelig. (ik denk dat dit wel met elkaar te maken heeft) Ik slaap best nog redelijk, maar wordt soms wel 4 keer per nacht met kramp wakker! De ene keer in mijn dikke teen, de keer erop in mijn kuit, dan weer in mijn bovenbeen (die is echt heel erg pijnlijk....)

Ik voel de baby heel erg veel en hard schoppen, maar omdat de placenta aan de voorkant ligt is het voor Ralph iets minder goed te voelen. Met de baby gaat het zowiezo heel erg goed. dat heb ik vandaag weer mogen zien. Vandaag had ik namelijk een extra echo, echt een cadeautje, ik mocht model staan van mijn eigen echoscopiste, omdat je het bij mij allemaal zo goed kon zien. Dus ik ben lekker met mijn moeder naar het echocentrum gegaan, en heb ruim 3 kwartier naar binnen mogen spieken. de baby is, zoals ik al dacht te voelen echt heel erg beweeglijk, soms bewoog gewoon het echoding op en neer als het kindje schopte =)

Gisteren lekker naar de yoga, het was de eerste les met partners. Ik heb me heerlijk laten masseren door Ralph, we hebben allemaal fijne rug en buikmassagetechnieken aangeleerd gekregen voor tijdens de bevalling en ervoor, en het was heerlijk ontspannen voor mij. Ik kan niet wachten op de volgende partnerles..... We hebben ook wel echt heel erg gelachen samen, tijdens de ontspanningmomenten dreigden we soms echt de slappe lach te krijgen, maar ook dat werkte lekker ontspannend...

Al met al, het is allemaal nog best goed te doen.




1 comment:

Anonymous said...

Lieve mama van Tygo en?????????
Wij wensen je veel succes voor de komende tijd en je hebt al gelukkig meer dan de helft achter je. Komt vast allemaal goed, je doet het prima hoor Charlotte!!! Fijn dat de yogales samen met Ralph zo goed bevalt. is best belangrijk, om in deze mooie tijd, véél samen te kunnen beleven en delen. Fijn, dat je kadoecho zo goed bevallen is en dat je het kindje zo duidelijk voelt. dat geeft een stukje rust voor jullie denk ik. Liefs en op naar de volgende yogaavond samen!!!! Kus Jeanninexxxxxxxxx. Ook een kusje en knuffel voor de nieuwe baby!!!!!xxxxx en natuurlijk voor Tygoxxxxx!!!!!