Wednesday, November 28, 2007

Zwangerschapsupdate

Wederom een update. verloskundig gaat alles heel erg goed. Het kindje is goed op schema qua groei, en is lekker beweeglijk. Ondanks dat de placenta vooraan mijn buik ligt, voel ik het goed schoppen =)
Ik ben vanaf vandaag zo ongeveer officieel in de ziektewet, omdat mijn bekkeninstabiliteit te erg is om nog te kunnen werken. Ik moet heel zorgvuldig met mijn energie omgaan, ik moet toch ook nog wat voor Tygo overhouden. De fysio, de huisarts en de verloskundige vonden allebei dat ik toch wel echt rustiger aan moet doen, ik moet nog even door kunnen. Ik breng Tygo daarom gewoon lekker naar het kinderdagverblijf op de dagen dat hij normaal ook gaat. Dit is goed voor de continuïteit, er gaat nog genoeg veranderen voor hem, maar dit geeft me ook wat meer rust. Dinsdagochtend en donderdagochtend gaat ie, en in de middag slaapt hij nog flink een paar uurtjes, en op woensdag is Ralph er dan om de zware dingen van zijn verzorging voor me uit handen te nemen.

Het heeft me wel wat gekost hoor, erkennen dat het weer voor de tweede keer gewoon niet gaat. Ik vind het heel erg moeilijk om het te accepteren, ook al weet ik dat thuisblijven eigenlijk de beste optie is. Ik vind het moeilijk om mijn mentorschappen lost te laten, mijn collega's te belasten met extra uren, maar vooral ook om de pijn te accepteren. Ik heb echter niet al te veel keuze, en ga toch proberen om een beetje te genieten van de extra tijd die ik nu met Tygo krijg.




2 comments:

Mireille said...

pas je goed op jezelf skeet

Anonymous said...

Lieve Charlotte.
Knap van jou, om met je ongemakken zólang door te werken. Pas nu goed op jezelf en je kindje, dat is nu het allerbelangrijkste voor jullie beiden!! Veel sterkte gewenst, maar ook genieten met Tygo en je verheugen op jullie nieuwe kindje!!!! Alle goeds gewenst van opa en omaxxxxxx